In het kader van zijn ca. 1500 filmopnamen van het dorpsleven in Nederland maakte de Enschedese zakenman en cineast Johan Adolfs (1917-1977) in 1968 ook een zwart-wit-film van Maarheeze.

Hierin maken we een wandeling door de straten en langs de bedrijven en winkels van Maarheeze, ontmoeten we de bewoners van de huizen en zijn we getuige van een grote optocht met veel van de toenmalige verenigingen die het dorp telde.

Heemkundekring ‘De Baronie van Cranendonck’ heeft de film, die dankzij Maarheezenaar Wim Guns is bewaard en aan haar is geschonken, laten digitaliseren en op dvd uitgebracht. Voor € 10,– (excl. verzendkosten) kunt u in het bezit komen van een dvd van dit bijzonder tijdsdocument van 50 jaar geleden.

Duur: 50 minuten
Bestellen binnen Cranendonck: Maak € 10,– over op banknummer:  NL05RABO0109 5671 88
Onder vermelding van DVD Maarheeze en het bezorgadres
Personen buiten Cranendonck betalen € 13,– inclusief portokosten (Vermeld duidelijk het portadres incl. postcode en plaatsnaam )