Heden bereikte ons het bericht dat ons zeer gewaardeerd lid en medeoprichter van onze Heemkundekring Paul Aarts is overleden. Hij werd 95 jaar.

Op de algemene ledenvergadering van 2018 van onze Heemkundekring werd hij gehuldigd omdat hij reeds 60 jaar lid was (dus vanaf de oprichting!) van onze kring. Hij kreeg de hoogste onderscheiding van Stichting Het Brabants Heem uitgereikt door de Heer Otte Strouken-Busink.
De oprichting van de Heemkundekring anno 1957 heeft hij dus meegemaakt en bovendien was hij lid in het eerste bestuur van onze vereniging. Geboortig van Gastel vormde hij de vertegenwoordiging van die kleinste kern, dat fraaie kapeldorpje, in ons eerste bestuur.

Paul Aarts werkte vanaf 1945 zijn gehele arbeidzame leven op de Zinkfabriek te Budel-Dorplein. Bij deze grootste werkgever van Budel was hij personeels- en beleidsmedewerker bij de afdeling Personeel en Organisatie. Hierdoor heeft hij veel mensen leren kennen, en ook zijn vrouw, Nellie Duisters werkte hier. Zijn collega bij ‘de Zink’ Van Schendel was een van de medeoprichters van de Heemkundekring en was het zeer waarschijnlijk die Paul Aarts heeft gevraagd tot de initiatiefgroep toe te treden. Vanuit deze groep ‘founding fathers’ was hij enige jaren actief in het bestuur van de kring, als gewoon bestuurslid, speciaal namens Gastel.

Na zijn actieve periode in het bestuur van de Heemkundekring bleef hij de vereniging waarvan hij als enige onder ons mede aan de wieg stond, ruim  tweeënzestig jaar trouw. Hij gold als een oprechte mensenmens en een boeiend verteller.

Moge hij rusten in vrede.

Condoleren kan via : https://www.wandaroosen-uitvaartzorg.nl/condoleance/1C111E8D-EABD-4A27-00CB6451FD40005E/