Piloot Cranendonckse luchtfoto’s 1944 op bijna 101-jarige leeftijd overleden

Ken op jonge leeftijd: K.J.H. (Ken) Nichol op ongeveer 22 jarige leeftijd (eigendom: K.J.H. Nichol, collectie: W. Ogier, Budel)

Flying Officer Kenneth John Hammond (Ken) Nichol, geboren op 9 juli 1920 in Manchester is op 28 mei 2021 op 100-jarige leeftijd, na een kort ziekbed, overleden in een verzorgingshuis in Worthing (Engeland). Ken was gedurende de Tweede Wereldoorlog piloot bij de Royal Air Force (RAF). Hij was onder andere betrokken bij de fotografie van ons heemgebied vanuit de lucht in de dagen voor de bevrijdingsoperatie Market Garden in september 1944. Ken had een heel vol en gelukkig leven en zag erg uit naar de kaart van de Koningin die hij op 100-jarige leeftijd zou krijgen. Op 9 juli 2020 ontving hij die fel begeerde kaart en hij was daar erg blij mee. Op uitnodiging van de nabestaanden was ons kringlid Wim Ogier bij de uitvaart op 8 juni 2021 in Worthing (via een videoverbinding) aanwezig.
Lees ook: Piloot Cranendonckse luchtfoto’s 1944 viert 100ste verjaardag | (heemkundekringcranendonck.nl)