Wie kan meer vertellen over deze foto? Zo te zien staat er op het vaandel  “Ons Genoegen”, “Hamont” en het jaartal 1926. Het lijkt te gaan om een harmonie die poseert in een feesttent. We hebben volop gezocht op internet en ook met mensen in Hamont gesproken, maar nog geen antwoorden gevonden. De foto is eigendom geweest van “Leike Duijsters”, de fietsenmaker uit Budel.

Nieuwsupdate 26 oktober 2021:

1. De foto is gemaakt door de bekende fotograaf August Blanckart (1878-1952) Hasselt (B). August was naast kunstfotograaf ook kunstschilder

2. In de feestgids bij gelegenheid van het 85-jarig bestaan der fanfare “Philharmonie” te Leende uit 1935 waaraan 23 Harmonie- en Fanfare-gezelschappen deelnamen zijn onder andere de volgende muziekgezelschappen vermeld:

Blz. 43: Fanfare “Ons Genoegen” – Hamont (B.). Opgericht 1926, 27 werkende leden. Voorzitter: L. KEUNEN., Directeur: G. M. BIESEN. Uit te voeren nummers: a. Groote Marche Potpourri, Jacquemain. b. Triomphe du droit, A. Doyen

Blz. 30: Fanfare “St. Antonius” – Budel Schoot. Opgericht 30 Mei 1929. Voorzitter: W. A. KUIJPERS. Directeur: G. M. BIESEN. 26 werkende leden. Verpl. nummer: Fêtes d’Hiver. Fant, G. Gadenne Gekozen nummer: Mélina. Ouverture, Aug. Eenhaes.

Blz. 45: Fanfare “Eendracht maakt Macht” – Budel. Opgericht 15 Jan. 1921 39 werkende leden. Voorzitter: H. VERHEES. Directeur: J. BEUNEN. Uit te voeren nummers: a. Pan-Europa Marche, A. Dreissen. b. TANNHAUSER, R. Wagner

Achter in de feestgids is een DIENSTREGELING AUTO-BUSSEN opgenomen waarin onder andere de Autobusdienst E. B. Frans van Asten uit Budel vermeld is. Bron

3. In dorpsblad ’t Krèntje uit Oirlo (gemeente Venray) van 15 mei 1975 is een optreden van de Fanfare-Drumband “Ons Genoegen” aangekondigd.  Bron

Conclusie: De groepsfoto is gemaakt door een bekende fotograaf en in 1975 bestond het muziekgezelschap uit Hamont nog.