Harrie Dielissen werd op 18 april 1921 te Soerendonk geboren als zoon van Jan Dielissen en Han Geers. Harrie Dielissen stond in Soerendonk bekend onder de aliasnaam ‘d’n Dillis’. In zijn vrije tijd was Harrie bij veel verenigingen, o.a. bij voetbalvereniging ‘de Kraanvogels’, toneelclub St. Nicolaas, de Jagersvereniging, carnavalsvereniging
‘de Roesdonkers’ en het Sint-Jansgilde. In 1964 was Harrie prins carnaval van Roesdonk in de Orde van het Schietloeëd.
In 1953 werd Harrie lid van het Sint-Jansgilde. Een jaar later schoot hij zich tot koning van het gilde.

Harrie hield van het buitenleven. Tot op hoge leeftijd fietste hij dagelijks door de natuur of naar de Achelse Kluis.
Harrie Dielissen overleed op 18 december 2016 in het Franciscushospice te Weert op 95-jarige leeftijd. Op 23 december vond de afscheidsdienst plaats, uiteraard met gilde-eer van ‘zijn’ Sint-Jansgilde.

Lees hier het volledige artikel….