Op zondag 15 mei gaan de natuurvrienden van Heemkundekring “De Baronie van Cranendonck” wandelen onder leiding van onze gids Harrie Jaspers.

Het reisdoel is het natuurgebied het Asbroek en de Berg.

Het Asbroek bestaat voor een deel uit moeras en voor een deel uit visvijvers. Het grensriviertje de Aa zoekt hier zijn koers vanaf de landsgrens naar het noorden. Onderweg gaat de gids ons vertellen over wat er zich in het verleden in dit gebied afgespeeld heeft. In de Aa-kroniek schreef hij een aantal artikelen over o.a. het Jodenkerkhof uit eind achttiende eeuw, een enorme boom, de Uutenboom, een vreemde knik in de overigens rechte grenslijn tussen grensovergang Toom/Mulk en de dubbele paal aan het einde van onze gemeente.

Onder de deskundige leiding van onze gids belooft dit een interessante morgen te worden. Halverwege is er een pauze met koffie en thee. Iedereen is welkom, leden en niet-leden. Deelname is kosteloos.

We vertrekken per auto vanaf het parkeerterrein bij het Schepenhuis (Blokker) om 9u30. De eigenlijke wandeling begint aan het eind van de straat Berg bij knooppunt 10.