Sjefke Meusen, die een zagerij beheerde aan de Maarheezeweg in Budel, kreeg al snel de naam Sjefke ‘de Zager’. Hij woonde met zijn gezin, familie en knechten in een huis tegenover de zagerij.
In 1929 stortte de economie volledig in en kwamen we in een crisistijd.
Sjefke was ondernemend van aard en kreeg twee ideeën tegelijk. Hij wilde het woonhuis verbouwen tot café en achter zijn woonhuis een betonnen wielerbaan aanleggen. Het was de bedoeling om mensen die de wielerwedstrijden bezochten naar zijn café te lokken.
De wielersport nam rond 1930 een grote vlucht en de wielerverenigingen en wielerbanen schoten uit de grond. Het waren echter allemaal zand- en een enkele houtbaan. Allen in Roermond lag een betonnen baan. Sjefke ging daar vaak naar toe om te meten en passen. Na veel overleg en de nodige gesprekken, besloten op 27 november 1932 Sjefke Meusen, zijn broer Willem en Bertje Sprankenis tot de aanleg van een wielerbaan.
Hoe het verder gaat???
Lees het hele artikel…