Meer dan 70 aanwezigen bij de lezing ‘800 jaar Maarheeze en de Munsterabdij te Roermond’ op woensdag 29 november jl. waren getuige toen het voltallige bestuur van Heemkundekring ‘De Baronie van Cranendonck’ werd verrast door een bijzondere geste.

In het kader van 125 jaar Rabobank mocht de heer Gerard Smeets aan de voorzitter van de Heemkundekring, de heer Jac. Biemans een cheque uitreiken voor deze vereniging, die deze volgens hem verdiend had vanwege de belangrijke belangenbehartiging voor het Cranendonckse erfgoed, het hardwerkende bestuur en de vele interessante publieksactiviteiten (lezingen, tentoonstellingen, website, publicaties en tijdschrift) van de vereniging voor de Cranendonckse gemeenschap.

Het bestuur van Heemkundekring ‘De Baronie van Cranendonck’ dankt de heer Smeets en via hem de jarige Rabobank voor deze zeer gewaardeerde geste!