Vanmiddag,  zondag 7 juni werd ons bestuurslid Harry de Laat totaal verrast door de komst van locoburgemeester Frans Kuppens van de Gemeente Cranendonck.  Hij deelde Harry mede dat het Zijne Majesteit had behaagd hem te benoemen tot Lid in de Orde van Oranje-Nassau. Een kwalificatie die het Kapittel voor de Civiele Orden omschrijft als: ‘iemand die zich geruime tijd ten bate van de samenleving heeft ingespannen of anderen heeft gestimuleerd.’
Eigenlijk had dit weekend het feest moeten losbarsten voor de 50e editie van het Ledub-volleybaltoernooi. Harry was vanaf het prille begin betrokken bij het toernooi, dat zich mede dankzij hem heeft kunnen ontwikkelen tot wat het nu is. Een halve eeuw lang zette Harry zich in voor de vereniging, als lid, penningmeester en vrijwilliger.

Harry staat voor anderen klaar, op de eerste plaats voor zijn vrouw Lenie.  Vele jaren zette hij zich in voor buurtvereniging De Heikant in Budel en na zijn jarenlange loopbaan in het onderwijs werd hij actief bij onze Heemkundevereniging ‘De Baronie van Cranendonck’.

Hier komt zijn affiniteit met ICT goed van pas, en verzorgt Harry onder andere de website en social media van de vereniging. Sinds dit jaar is hij bovendien penningmeester van de kring. Daarnaast doet hij vele andere hand- en spandiensten voor de vereniging. De tijd die over is besteedt hij graag aan zijn drie kleinkinderen.

Vanwege de coronamaatregelen kon het lintje helaas niet worden opgespeld. Hier wordt op een later moment nog een mooie gelegenheid voor georganiseerd.

Het bestuur van Heemkundekring ‘De Baronie van Cranendonck’ feliciteert Harry van ganser harte met deze zeer verdiende onderscheiding! We hopen nog vele jaren zo prettig met je samen te werken!